پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر
نوشته شده توسط : amin

پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر

بعد از پخش برنامه هفت گمانه زنی ها ی رسانه ای حکایت از آن دارند که محمد رضا گلزار برای بازی دردوفیلم سینمایی و بخش پایانی یک سریال، یک میلیارد تومان گرفته است.
این خبر جذاب ودرشت را دوشب پیش، فریدون جیرانی در برنامه هفت اعلام کرد. بعد ازآن هم به روال معمول گمانه زنی های رسانه ای شروع شده و فعلاّ به یک نام آشنا در سینمای ایران ختم شده است: ((محمدرضا گلزار)). گفته می شود مدت زمان این قرارداد یک ساله است و این یعنی آقای بازیگر، روزانه بیش ازدو میلیون و700هزار تومان یا ساعتی 114 هزار تومان ناقابل دریافت می کند.به گزارش هفت صبح در این زمینه توجه نمایید .

شاید اگراین خبر در کشوری مانند اسپانیا که چهره های میلیون دلاری مانند مورینیو، رونالدینیو ومسی، هر روز به صفر قراردادهای خود می افزایند، منتشر می شد، واقعه ای عجیب نبود ولی حسب عادت روزمره جامعه ما، مقایسه چنین قراردادهایی با متوسط در آمد شهروندان ایرانی، می تواند انبوهی از سئوالات ریز ودرشت را دراذهان عمومی دامن زند.

گزارش پیش رو، به بررسی وضعیت ستاره های ورزش، سینماو هنر ایران در یکی دوسال اخیر پرداخته است که امضایشان پای قراردادها، در آمدی همسان با محمد رضا گلزار داشته است.

محمدرضا گلزار

پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر



ستاره پولساز
از روزی که محمد رضا گلزار به واسطه هدیه تهرانی وارد دینای سینما شد تا به امروز که نزدیک به 11 سال می گذرد خیلی اتفاقها افتاده و خیلی چیزها عوض شده. یکی از آنها دستمزد گلزار است.جهش قراردادهای گلزار دقیقاّ بعد از ممنوع التصویر اش و با فیلم دو خواهر آغاز شد. او بعد با ابزی در فیلم دموکراسی تو روز روشن برای سه روز یازی رقم 90 میلیون تومان گرفت و گفته می شود برای بازی در فیلم جدیدش که خودش هم فیلمنامه آن را نوشته حدود 200 میلیون تومان گرفته است.
حالاهم خبر رسیده که او با یک شرکت فیلمسازی قرارداد یکساله بسته و برای بازی در دو فیلم سینمایی و یک قسمت از سریال همان شرکت سک میلیارد تومان ناقابل گرفته است.
تهیه کنندگانی که این روزها در شبکه ویدئویی سریال در حال پخش دارند، برادران آقا گلیان هستند که قهوه تلخ را تولید می کنند و سید کمال طبا طبائی که قلب یخی را می سازد، با توجه به ورود برادران آقاگلیان به حوزه تهیه کنندگی سینما، در صورت درست بودن این خبر، احتمال حضور محمد رضا گلزار در مجموعه قهوه تلخ نیز وجود دارد.


سید محمد احصایی

پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر



نقش های پر مشتری
سید محمد احصایی،هنرمند برجسته ایرانی از دیگر چهره های مشهوری است که در سال های اخیر، نه در داخل کشور که در حراج های مشهوری چون کریستی حضوری موفق داشته و تنها در دو حراج اخیر کریستی که دومی هفته پیش برگزار شد، از محل فروش آثارش در آمدی بیش از یک میلیون و صد هزار دلار در آمد داشته است. این هنرمند خوشنام که بنیانگذار (( نقاشی خط)) در ایران دانسته می شود، نشان درجه یک ملی فرهنگ و هنر را دریافت کرده و از چهره های ماندگار به شمار می رود.


امیرقلعه نویی

پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر



ژنرال میلیاردر
امیر قلعه نویی با قراردادی به مبلغ ک میلیون تومان پذیرفت که سکان تیم سپاهان را به دست بگیرد. هر چند استخدام قلعه نوییی خبری خوشحال کننده برای اصفهانی ها بود و باشگاه سپاهام هم به پشتوانه مالی فولادی و صنعتی خود مشکلی در خصوص تامین آن نداشت. اما خود قلعه نویی این رقم را تکذیب کرده است. در مورد جزئیات این قرارداد کهبه قول برخی کارشناسان یک رکورد در تاریخ فوتبال ایران به حساب می آید.

گفته می شود سقف قرارداد امیر قلعه نویی مبلغی حدود 700 میلیون تومان است که با در نظر گرفتن پاداش هایی مثل پاداش قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا این قرارداد به مبلغی و حدود یک میلیارد تومان هم می رسد . البته تنها قلعه نویی نیست که قاردادش چینن تبصره هایی دارد. به عنوان مثال سال گذشته باشگاه هایی بودند که قرار دادی 400 میلیونی با بازیکنان می بستند اما با استناد به پاداش های فیکس بازی کردن، گل نخوردن یا گل زدن این قرارداد400 میلیونی به مبلغی حدود 700 میلیون می رسید.


اصغر فرهادی

پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر



در مسیر میلیاردرها
((درباره الی)) اصغر فرهادی را وارد باشگاه میلیاردری ها کرد و(( جدایی نادرازسیمین))این موفقیت را محکم تراز بار قبل تکرار کرد. البته برخی جنجال های پیرامون اکران هم زمان فیلم اخیر او با اخراجی های3 را در این امر دخبل می دانند اما فروش یک میلیارد تومانی فیلم در تهران و اقبال همزمان مخاطبین عام و منتقدان سینمایی نشان از کار بلدی این کارگردان دارد.
در تاریخ سینمای ایران کمتر کارگردانی وجود دارد که با فیلم هایش هم بتواند انواع جایزه های داخلی و خارجی را درو کند و هم با فروش بالامبالغ زیادی را به جیب تهیه کننده ها وسرمایه گزارانش سرازیر کند، از این حیث می توان اصغر فرهادی را یک استثنا به حساب آورد. چندی پیش پیشنهادی به فرهادی شد که فیلم هایش را در خارج از کشور و با پشتیبانی کمپانی های بزرگ بسازد اما او نپذیرفت و در ایران ماند و احتمالا این روزها دارد برای فیلم بزرگ بعدی اش نقشه می کشد.


سید مهدی رحمتی

پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر



700 میلیون تومان برای بوفون ایران
سید مهدی رحمتی، دروزه بان ملی پوش تیم فوتبال سپاهان از دیگر اعضای باشگاه میلیاردرهای فوتبال ایران است.گفته می شو این فوتبالیست با یک قرارداد یک میلیارد تومانی روی زمین چمن بازی می کند. هر چند رحمتی این رقم را قبول ندارد و در مصاحبه ای گفته که قرارداد دو ساله به مبلغ444 میلیون تومانی بسته است. او در حالی این مسئله را مطرح کرده است که رسانه ها گزارش داده اند او پیشنهاد 700 میلیونی استیل آذین را رد کرده بود. اعداد و ارقام اوراق مالی که به امضای رحمتی رسیده است او را درزمره گران ترین بازیکنان فوتبال ایران قرارداده است. به همین دلیل رقم یک میلیارد تومان برای قرارداد این بازیکن با تیم سپاهان محتمل است.


بازیکنی که عشق بوفون دارد و تماشاگران همواره او رابا این لقب صدا می زنند. در میان سپاهانی ها، علاوه بر رحمتی، خسرو حیدری فوتبالیست دیگری است که نامش در لیست گران ترین توپ زن های سپاهان به چشم می خورد. اعداد و ارقامس که از برگه قرارداد این بازیکن به بیرون درز کرده است خیلی حواشی ندارد. خبرها متفق القول عنوان می کنند که حیدری با مبلغ 750 میلیون تومان با پوشیدن پیراهن زرد سپاهان موافقت کرده است.


مسعود ده نمکی

پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر



میلیاردرمعترض
روزگاری مسعود ده نمکی با فیلم فقر و فحشایش در مذمت افراد مرفه جامعه فیلم می ساخت و این روزها او با فیلم اخراجی های خود لقب یکی از مردان میلیاردری سال را به دوش می کشد. اخراجی های 3 تاکنون با فروش حدود دو میلیاردی تومانی اش در تهران و حدود سه میلیارد تومانی اش در سراسر کشور، در صدرپردرآمدترین فیلم های امسال قرار گرفته است . اگر چه فروش اخراجی های3 بسیار کمتر از اخراجی های2 بوده، اما با این وجود هم یکی از مردان میلیاردی امسالاست. کارگردانی که با بازیگران پرشمار خود و استفاده از کلیپ های مشهوری مانند (( سوسن خانم)) به فروش فیلم اش افتخار می کند و حتی رویای اخراجی های 4 راهم در سر می پروراند.


نگاه کارشناسانه:
عقد چنین قراردادی توسط یک بازیگرسینما، یک موضوع منفی است ؟ در یک نگاه دقیق لزوماّ نمی تواند چنین باشد. در جهان امروز، قرارداد یک میلیارد دلاری، قراردادی حاشیه ای است. علاوه بر این، در کشورهای مختلف همواره هستندهنرمندان و سلبریتی های مشهوری که بخشی از قرارداد یا ثروت خود را در امور خیریه صرف می کنند. حتی اگر کارهایشان نمایشی برای فرار از مالیات یا افزایش محبوبیت اجتماعی باشد.

اما به هر حال مجموعه این رفتار ها باعث می شود توده های مردم به آنها نگاه منفی نداشته باشند و رفتار های خیریه نیز ترویج شوند. در ماه ای اخیر نیز بررسی خبر ها حکایت از آن دارد که موجی مثبت از اشتیاق وتحرک ستاره های ورزش و سینمای ایران برای حضور در فعالیت های خیریه دیده می شود. می شود بدون حاشیه ساز کردن چنین قراردادی با گیردادن به چینم مبالغی، ستاره های سینمای ایران را تشویق کرد که رویه های چنین مثبت و خیر خواهانه را جدی تر بگیرند.




:: برچسب‌ها: پردرآمد ترین چهره های امسال : ستاره های میلیاردر , مسعود ده نمکی , سید مهدی رحمتی , اصغر فرهادی , امیرقلعه نویی , سید محمد احصایی , محمدرضا گلزار ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: